Anita, a plus size önbizalom dívája

Hogy fér meg együtt az anyaság, a modellkedés, a főzés és a tánc? Hány szerepben tud lavírozni egy ízig-vérig nő, természetesen magassarkúban? Berzéné Fábián Anitával beszélgettünk mindezekről és arról, hogy mi fán vagyis minőn terem az önbizalom.

img_20190602_104354_972.jpg

Viri: Ha jól tudom, édesanya vagy, két gyönyörű kislány édesanyja. Elmeséled, hogy hogyan tudod összeegyeztetni a modellkedést és az anyaságot?

Anita: Igen, van két csodálatos kislányom, akikkel kiteljesedett az életem. Szerencsére rengeteg segítséget kapok a férjemtől és a nagyszülőktől, jól esik, hogy támogatnak abban, hogy egy kicsit kiszakadjak az itthoni létből és megéljem a nőiségemet.

V: Na és mi a helyzet a karanténnal? Hogy viselitek?

A: Szeretem a családommal együtt töltött időt, próbálok a gyerekek számára kitalálni változatos itthoni programokat, mint például együtt sütni, társasozni, gyurmázni, stb. Szerencsések vagyunk, mert van kertünk, így jó idő esetén sok időt tudunk kint tölteni. Itthon mindig van mit csinálni, illetve a jövőbeli tervekre is van időm végre, úgyhogy összességében egyenlőre élvezem.

V: Elmeséled, hogy hogyan jött számodra a modellkarrier?

A: Igazából mindig is imádtam színpadon szerepelni. Gyermekkoromban táncoltam és a tánc révén többször felléptem, így megszoktam, hogy néznek az emberek. Néhány éve részt vettem a Plus Size Queen versenyen, ahol 3. helyezést sikerült elérnem, és a Miss Pin-Up Hungary szépségversenyen ahol 2. helyezett lettem. A versenyek sikerei után jöttek egymás után a felkérések, lehetőségek. Regisztráltam pár modellügynökséghez is, és pozitívan látom, hogy ma már egyre elfogadottabbak lettek a teltkarcsú modellek is.

V: Ezt örömmel hallom! És a te életedben inkább fotózások vagy élő bemutatók vannak? Melyiket szereted jobban?

A: Eddig legtöbbször fotózáson vettem részt, de volt szerencsém pár bemutatón is szerepelni. Mindkettőt nagyon szeretem. A fotózást azért, mert megmutathatom több arcomat is, az élő bemutatókat pedig azért, mert színpadon szerepelhetek.

V: A modellkedés mellett dolgozol máshol is?

A: Óvodapedagógus a végzettségem, de úgy alakult, hogy nem dolgoztam ebben a szakmámban, hanem adminisztrációs területen helyezkedtem el. Jelenleg még itthon vagyok gyesen a kisebbik gyerkőccel, úgyhogy munkám, mint a tenger...

V: Azt elhiszem! Két gyerekkel nem tud unalmas lenni az élet! Viszont ha van egy kis időd, mivel töltöd szívesen?

A: Kiskorom óta táncolok, sok stílusban kipróbáltam magam. Kedvenceim a jazz és klasszikus balett volt, de a sztepp, színpadi táncok, latin és standard táncokban is kipróbáltam magam. Több szalagavató és esküvői nyitótáncot is tanítottam már be. De nem csak a ritmusérzékemet köszönhetem a táncnak, a férjemmel is a tánc révén ismerkedtünk meg 16 évvel ezelőtt. A mai napig együtt néptáncolunk és salsázunk. A másik nagy hobbim a horgászás, amit édesapám szerettetett meg velem még gyerekkoromban.

V: Ha már horgászás és halak: Szeretsz enni és főzni? Mi a kedvenc ételed?

A: Imádok jókat enni, a levesekért és a húsokért egyenesen odavagyok. Szeretek főzni is, próbálom magamba szívni a tudást anyukáméktól, mert apu cukrász-szakács, anyu pedig szakácsnő, én pedig az élvezője voltam és vagyok a szakmájuknak. Nagyon édesszájú vagyok, a süti és a csoki a gyengém.

V: Én is imádom a sütiket! Főképp a kézműves sütik őrületes színeit és formáit! Te hogy állsz a színekkel? Mi a kedvenc színed? És ruhában? Mi az a szín, ami feltölt téged?

A: Sok fajta színt szeretek, igazából mindet szeretem valamiért. Szívesen viselem a színeket magamon, de azért a piros és a fekete marad a kedvenc színem, a letisztultságuk és a kettő összhangjának „dögössége” magával ragad. Valamint talán a lila, ami feltölt és megnyugtat, azt is szeretem hordani.

V: Milyen stílusú ruhákat szeretsz viselni? A bemutatókon az kerül rád, amivel szimpatizálsz, vagy az, amit rádadnak? Ha így van, hogy viseled ezt? Hogy teszed élettel telivé azt a ruhadarabot, amit mondjuk annyira nem kedvelsz magadon?

A: Szeretem a nőiesebb darabokat, kedvelem a pin-up stílust is. Rugalmas vagyok a ruha viselést illetően, még ha a való életben nem biztos, hogy az éppen aktuális ruhát felvenném, ebből a bemutatón, fotózáson semmit nem vesznek észre, csak a magabiztos nőt, mert a kisugárzás a lényeg. Mindig próbálok maximálisan azonosulni a ruha karakterével. Én mindig mosolygok kívül-belül, próbálok mindenhez pozitívan állni és azt hiszem, ez látszik meg a képeken.

V: Elértünk a kedvenc témámhoz, ami az önszeretet. Kényes téma, tudom. Te hogy állsz vele? Az anyaság például min változtatott rajtad ezt illetően?

A: Nekem rengeteget segített ebben a tánc. Ahhoz, hogy az ember ki tudjon állni a színpadra, jó nagy adag önbizalom löket kell. Az idők folyamán megtanultam magam elfogadni, megszeretni. Sosem voltam nádszál vékony, mindig is volt rajtam mit fogni. Várandósság előtt mindig próbáltam eltakarni a hasamat, viszont ez megváltozott, a terhességemmel, amikoris büszkén mutattam gömbölyödő pocakomat. A nőiesség nem a plusz kilókon múlik. Ha rendben vagy magaddal, akkor az látszik is rajtad.

V: Akkor tehát az önbizalom öltöztet? Mit ajánlanál a még nem túl magabiztos plus size lányoknak arra, hogy megtalálják a saját önbizalmukat?

Az első és legfontosabb: ne szégyelld a tested, szeresd magadat, úgy, ahogy vagy! Írd össze mi az, amit szeretsz magadban, és koncentrálj arra, legyen az külső vagy belső tulajdonság! Hidd el, hogy csodálatos vagy, és ha rendben vagy magaddal, ezt mások is észre fogják venni. Hogy másoknak is segítsek megtalálni az önbizalmukat, azt terveztem, hogy létrehozok egy plus size táncos fellépőcsoportot. Ja és a hitvallásom mindemellé: Mosolyogj kívül és belül, és meglátod ragyogni fogsz!